Aanpassingen in je leven tegen moe zijn en pijn hebben.

Je verzorgt de kinderen, reinigt je huis, gaat vroeg naar bed. Je gunt je jezelf ’s ochtends nog even die welverdiende momenten van de “snooze” knop indrukken. Voordat je moe uit bed komt. Soms voel jij je bij het opstaan nog meer vermoeid dan voordat je naar bed ging.

Klinkt dit je bekend voor?

Interessant is dat een groot deel van de mannen en vrouwen zich vaak zo voelt. Een gevoel van moe zijn komt in de tijd vaak voor. Dat kom door de levensomstandigheden die zich in de  10 tallen jaren heeft ontwikkeld.

Veel mensen die last hebben van moe zijn, zoeken hun heil in bijvoorbeeld slaapmiddelen. Hopend dat wat extra slap ze zal hebben. Andere mensen die altijd moe zijn, maken excessief gebruik van cafeïne houdende dranken zoals koffie of energy drinks.

Op zich is dat logisch maar daarmee pak je het onderliggende probleem natuurlijk niet aan.

Er zijn verschillende eenvoudiger oplossingen uit te voeren om je minder moe te voelen. Slechts een paar aanpassingen van je dagelijkse routine kan een wereld verschil betekenen. Het beste van alles is dat het niet veel kost.

Voeding is het eerste waar je naar kunt kijken mocht je last hebben van moe zijn. Het eten van een gezond ontbijt (bij voorkeur voor 10.00 uur ’s ochtends) is echt een belangrijke basis om de dag vol energie te beginnen.

Nu hoor ik je al denken, ’s ochtends krijg ik écht geen hap door m’n keel!

Het hoeft ook niet en groot Engels ontbijt te, gewoon een kom pap/yoghurt, een seizoensgebonden fruit en een kop koffie of thee is al voldoende.

Als je dan ontbijten hebt betekend dat natuurlijk niet dat het onbelangrijk is hoe en wat je de rest van de dag eet. Mijn tip is om ongeveer per 1,5 uur kleinere porties te eten dan 3 uur wachten en dan meer nemen. Hierdoor blijft je energie level beter op pijl.

Drink daarnaast ook voldoende als je op kantoor werkt. Maak er een gewoonte van dat als je naar de wc gaat je een glaswater mee terug neemt of wat thee zet.

Bewegen helpt (hoe gek dat ook klinkt) tegen moe zijn. En misschien ben je iemand die het erg druk heeft, en denkt daar geen tijd voor te hebben. Kan je ook wat creatiever te werk gaan. Zoals waar mogelijk de trap nemen in de plaats van de lift of roltrap. Of een halte eerder uitstappen wanneer je de bus neemt.

Meer informatie over pijnbestrijding is te vinden bij chiropractor XL in Amsterdam.

ChiropractieXL
Tel. 020 737 2083
Veembroederhof 95
1019 HD Amsterdam