Geforceerde likes slecht voor jouw facebook pagina!

Geforceerde facebook like, hieronder vallen bijvoorbeeld like en win acties, like voor een like acties en like software. Ook het kopen van like buiten facebook om valt hieronder. Veel ondernemers gebruiken dit omdat het in eerste instantie een goed idee lijkt voor jouw pagina omdat jij meer likes genereert voor jouw pagina.

Het probleem bij dit soort online marketing acties is dat de likes die je krijgt jouw pagina niet echt leuk vinden. Ze zijn alleen geïnteresseerd in wat jij zegt. Online marketing bureau BSR Online legt dit mooi uit in hun artikel: Like voor een like, de sluipmoordenaar voor uw facebookpagina, hierin wordt duidelijk uitgelegd wat precies het probleem is. Kort uitgelegd, het probleem in dit soort online marketing acties zit hem dus in het feit dat deze mensen niet echt jouw pagina leuk vinden. Hierdoor krijg je minder reacties op de posts van jouw pagina waardoor je zult zien dat er minder en minder mensen zijn die jouw berichten ook daadwerkelijk zien.

Ik raad jullie hierbij dan ook ten zeerste aan om te stoppen met dit soort acties, zelf als je er in het verleden wel resultaten uit hebt gehaald. Doe je dit niet dan zal je uiteindelijk zien dat jouw pagina alleen maar achteruit gaat.