Hoger in Google zoekresultaten staan, hoe doe je dat?

Hoger in Google zoekresultaten staan, hoe doe je dat?

De meeste mensen zoeken tegenwoordig diensten en producten op via Google. Hoger in Google op de lijsten staan, liefst op de eerste pagina, is bijgevolg big business geworden. Wie lager staat, wordt vaak niet gevonden want de klant wilt zo snel mogelijk worden geholpen en gaat bijgevolg geen tien pagina’s doorzoeken. Bij het weergeven van de zoekresultaten, houdt Google met een aantal zaken rekening. Sommige van deze elementen kunnen niet worden veranderd, bijvoorbeeld hoe oud de domeinnaam is (tenzij een naam tweedehands wordt aangekocht). Andere elementen zijn echter wel manipuleerbaar en SEO met Negeso probeert dit te optimaliseren.

 

SEO met Negeso

SEO staat voor Search Engine Optimalization. Het gaat dus, in simpele woorden over hoger in Google staan door uw website  aan te passen aan mogelijke zoekresultaten waarvoor uw website in aanmerking komt. Er zijn een aantal methodes om dit te bereiken. Om deze te kennen, is het belangrijk om te weten wat bepaalt dat een website lager of hoger in Google staat. Dat is waar SEO met Negeso in de kijker komt. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in precies deze dienst. Dus, wat is belangrijk om hoger in de lijst te komen? Zoals eerder gezegd speelt anciënniteit alvast een rol. Daarnaast zijn er bepaalde technische elementen waaraan Google de voorkeur geeft en die via het content management systeem (CMS) worden aangepakt. Dit is om ervoor te zorgen dat de website voldoet aan alle eisen om te worden geïndexeerd. Bij het doorzoeken van de resultaten, kan ook worden gekozen om websites die ‘dichtbij’ zijn te prioritiseren (zoals websites die eindigen op .nl), of websites die in een bepaalde taal werden geschreven. Sowieso zijn voor alle zoekwoorden duizenden, zo niet miljoenen, resultaten en het is een heel werk om op de eerste pagina te komen staan.

 

Welke stappen neemt Negeso om uw website hoger in Google zoekresultaten te zetten?

Ten eerste wordt een keyword analyse aangeraden. Deze analyse gaat na welke zoekwoorden voor uw website het meest geschikt zijn. Hierbij moet een afweging worden gemaakt tussen ‘bekende’ zoekwoorden waarop veel concurrentie zal zijn, en ‘specifieke’ zoekwoorden waar minder concurrentie op is maar ook minder mensen naar zoeken.

Ten tweede wordt gebruik gemaakt van on-page SEO. Dit is het aanpassen van uw webpagina door de relevante zoekwoorden en meta tags duidelijk aan te geven. De inhoud wordt als het ware geoptimaliseerd. Google search indexeert de webpagina ook volledig door middel van de Google Webmaster Tools.

Ten derde is er de off-page SEO. Dit is een verwijzing naar uw website op andere websites of op sociale media. Hoe meer websites of berichten op andere platformen naar uw website verwijzen, hoe hoger in Google u komt te staan. Dit worden backlinks genoemd.

 

U kan een combinatie van deze diensten aankopen. Misschien wilt u enkel een keyword analyse laten uitvoeren of uw naam verspreiden via sociale media. Het is aan u om te beslissen welke combinatie van opties u wilt. Er wordt gewerkt met vaste prijzen dus u staat achteraf nooit voor verrassingen. Vraag gerust na wat onze prijs is voor de promotie van uw website en lees de reviews van andere klanten op onze website.