Overname van uw applicatiebeheer

Er is uit een recent onderzoek gebleken dat zo’n negentig procent van de bedrijven binnen Nederland niet erg tevreden zijn over het applicatiebeheer. Veel voorkomende klachten gaan vooral over de tijd die deze applicatiebeheerder er voor neemt om problemen op te lossen.

SLA

Daarom heeft Global Orange er voor gekozen om met een SLA te werken die voor deze werkgever interessant is. SLA is de afkorting voor Service Level Agreement. Dit is een tussen de opdrachtgever en de IT-dienstenorganisatie overeengekomen specificatie van de diensten.

Door deze overeenkomst samen af te stellen en up-to-date te houden kan deze applicatiebeheerder u het beste bieden dat er mogelijk is.

Bij een bestaande applicatie die al eerder door een ander it-bedrijf beheert is zal uw nieuwe applicatiebeheerder in drie fases te werk gaan. Zo zullen zij beginnen met een intake waarbij ze zullen kijken naar de code en documentatie. Daarna gaan zij bij de intake opgemerkte dingen gaan stabiliseren en verbeteren zodat zij u garantie kunnen bieden dat uw applicatie altijd beschikbaar is. Als laatste zullen zij gaan werken volgens een afgesproken SLA welke altijd een resultaatverplichtend karakter kent. Deze fase kenmerkt zich door regelmatig onderhoud en vernieuwing van de applicatie.

Bent u niet tevreden over uw huidige applicatiebeheer door uw IT-partner, neem dan eens een kijkje bij één van de vele andere it-bedrijven. Hier kunt in bijna alle gevallen vrijblijvend een afspraak maken of u kunt een zogenaamde quickscan aanvragen. Dit is een offerte waarbij zij een kijkje gaan nemen wat de huidige status is van uw applicatie.