Sportvoeding

Iedere sporter weet dat koolhydraten belangrijk zijn. Deze moet je altijd binnenkrijgen, welke sport je ook doet. Dus al ben je een zwemmer, wielrenner, hardloper, voetballer of wat dan, ook het maakt niet uit. Koolhydraten zorgen er voor dat je kunt blijven bewegen. Zonder koolhydraten zou je je erg slap voelen en niet in staat zijn om te bewegen.

Voeding is erg belangrijk als je veel aan sport doet, vele mensen noemen het ook sportvoeding. Een handige regel waar veel gebruik van wordt gemaakt is bijvoorbeeld het eten van zoet voedsel voor het sporten en niet te veel hartig voedsel. Bij de normale maaltijden kun je het best de zogenaamde vleesportie halveren en de bijgerechten verdubbelen. Door dit te doen krijgt het lichaam genoeg koolhydraten binnen.

Kan je ook tijdens het sporten eten ?

Ja dit kan, vooral vruchten of tussendoortjes worden aangeraden. Dit geldt alleen bij inspanningen langer dan een uur. Eten zorgt er dan voor dat het spijsverteringstelsel aan de gang blijft. Als je wilt afvallen moet je natuurlijk niet te veel gaan eten. Je moet dan erg goed op je voeding letten en er voor zorgen dat je binnen een bepaald kader blijft als het eten betreft.

Welke dranken zijn het beste tijdens het sporten?

Wat is een goede drank. Sportdranken zijn ook goed om te nemen alleen moet er wel gelet worden op het suikergehalte. Als je wilt afvallen kun je het best water drinken. Welke dranken absoluut niet geschikt zijn: cola en energy dranken. Als zie je soms ook wielrenners na een wedstrijd cola drinken. Dan kan drinken met een hoog suikergehalte zeer goed zijn.