Thuis fitnessen en spieren kweken

Fitness is erg populair aan het worden in Nederland. Niet heel gek als je kijkt naar wat voor een voordelen het allemaal met zich mee brengt. Toch zijn er veel mensen die tegen de drempel opzien om naar de sportschool te gaan.  Daarom zullen we een aantal tips in dit artikel behandelen waarmee jij thuis gemakkelijk aan de slag kunt gaan. Zo kun je toch spieren kweken, maar dit veilig uit je eigen huiskamer doen.

De juiste oefeningen voor thuis

Als eerst is het belangrijk om te weten welke fitness oefeningen voor thuis je kunt gaan doen. Thuis fitnessen zijn namelijk andere oefeningen dan die in de sportschool. Thuis ben jij afhankelijk van je eigen lichaamsgewicht. Je zult dus hier oefeningen mee moeten doen. We hebben een aantal oefeningen voor jou klaar gezet:

  • Plank : Met de plank train jij je gehele core.
  • Push up: Met de push ups train jij je borstspieren, schouderspieren en de tricep spieren.
  • Squat: Een bekende oefeningen om de benen te trainen.
  • Lunges: Een andere oefeningen om de beenspieren te kweken.
  • Handstand: Een goede oefening om de schouders te trainen.

Voeding voor thuis trainen

Net als mensen die naar de sportschool gaan, moet er ook thuis op de voeding gelet worden. Het is van belang om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Dit kun je krijgen door veel eieren, kip, kwark en andere vlees producten tot je te nemen. Denk niet dat je geen eiwitten nodig hebt omdat je slechts thuis traint, als je dit denkt dan beperk je jezelf enorm. Dus begin met thuis trainen en pas je voeding langzaam aan!